Mi az a tudozófia?

Einstein szavaival élve a tudás fájának sok ága közül csak az egyik a tudomány. Gyökerük közös, nevezhetjük mindentudásnak vagy egyerűen bölcsességnek, aminek a szeretete a filozófia - philo-szophosz = bölcsesség szerető. Olyan tudományos vagy technikai jellegű írásokat keresünk, amelyek efelé segítenek, például:

  • - elolvasva inspirálják az embert arra, hogy utánajárjon, kutasson, kíváncsibb legyen, vagy
  • - összekötnek, analógiára világítanak rá akár távoli "ágak" között is (tudományágak, vagy művészet, vallás,...), vagy
  • - segítenek rávilágítanak a célokra, a miértekre az emberiséggel, az emberi élettel kapcsolatban, vagy
  • - tettekre ösztönöznek, hogy a tudomány/tudás ne csak üres elmélet maradjon

Ajánlott linkek

Ember nagyfeszültségen

2010.12.28. 20:44 haf

"Sok ember kérdezi, hogy biztonságos-e, amit csinálunk. Válasz: minden, amit teszünk, minden mozdulatunk alaposan begyakoroljuk a földön, így épp oly biztonságos, mint átkelni az úton. Ez nem egy amolyan papírkutyának való munka."

Megfigyelhető a videón, hogy amikor csatlakozik a vezetékhez, illetve vissza a helikopterhez, akkor egy pálcát használ, ami egy ideig szikrázik... A kérdés: miért? Nekem van egy "elméletem", de nem vagyok benne biztos...

A bejegyzés trackback címe:

https://tudozofia.blog.hu/api/trackback/id/tr352544808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kissrokus 2011.02.04. 22:55:39

Minden elektromosan vezető testnek van kapactása: ha közel van a föld akkor a földhöz képest, ha messze van akkor a végtelenhez képest.Lásd "magányosan" álló gömb kapacitása.
Ha a kosár és az ember nincs azonos poteciálon a vezetékkel, az éintkezés pillanatában megindul az áram: I=C×dU/dt. Ha a pali fogja meg a drótot akkor rajta keresztül. Nagyot ráz de nem életveszélyes. Ezért először a pálcával kötik fémesen ösze a szerelőkosarat a vezetékkel. A képen létható vezetékben általába 135.000-500.000 Volt a feszültség. Már a "kiaebb"; 35.000 Voltos sínek ostor-csapásszerűen pattognak amikor elkpnak egy szúnyogot, egy veréb meg akkorá szól, mint egy kisebb ágyú.

haf 2011.02.05. 18:54:23

@kissrokus: Mi is hasonlóra gondoltunk. Egy valami nem fér a fejünkbe: a www.mavir.hu/web/mavir/kornyezet oldalon pl. írnak olyat, hogy "A nagyfeszültségű átviteli hálózati (120, 220, 400, 750 kV-os) távvezetékek nagy sodrony távolsága miatt áramütés a madarak számára közvetlen veszélyforrást nem jelent, de a sodronyokkal történő mechanikai ütközés sérülést okozhat, főleg a nagyobb testű madarak, mint például a túzok esetében."

Azaz: a madarakra nem jelent veszélyt, simán rászállnak, valószínűleg nincs nagy szikra vagy hang, mert akkor nem szállnának oda.

Kérdés akkor, hogy mi a fő különbség a helikopter és egy madár között, miért szikrázik az egyik, miért nem a másik. A kapacitásán múlna?
süti beállítások módosítása